sunnuntai 1. maaliskuuta 2015

Beauty: Elämäntapa VOL 1

Lupasin teille kirjoituksen omasta elämäntaparemontista jonka aloitin viime kesänä.  Tiedän aiheen olevan arka ja herättävän paljon keskustelua. Haluankin painottaa teille lukijat että tämä kirjoitus kertoo teille vain siitä mitä minä olen tehnyt saadakseni paremman olon ja olemuksen menneen kahdeksan kuukauden aikana.
Tulen esiin omilla kuvillani siksi että olen ihan tosi onnellinen jos pystyn kannustamaan edes yhden ihmisen ottamaan muutaman askeleen kohti terveempää elämää.

Minä olen yrittäjä, äiti ja puoliso. 166cm pitkä. Olen painanut lähes koko aikuisikäni 64-74kg. Paino on ollut täysin riippuvainen elämäntilanteestani. Voin siis tunnustautua olevani tunnesyöjä. Syön kun olen onnellinen sekä syön kun olen surullinen. Olen kuitenkin lähes aina harrastanut liikuntaa jossakin muodossa, ratsastus, jääkiekko, lenkkeily,kuntosali jne.

Olemme tavanneet mieheni kanssa vuonna 2008 ja tasan vuosi siitä aloin odottamaan esikoistamme. Painoin 70kg tavatessamme ja 2009 kesällä festareita kiertäessä keräsin muutamatkesäkilot ennen raskautta. Raskaus oli vaikea. Sokerit oli kuitenkin kunnossa, mahassa kasvava poika suuri ja lapsivettä runsaasti. Paino nousi raskausaikana pitkälti yli sadan kilon. Poika syntyi sektiolla ja kotiin päästyäni oli sairaalaan jäänyt noin 20kg.
Pojan täyttäessä kaksi oli painoni 81kg. Ruokavalio oli epäsäännöllinen mutta terveellinen. Liekö omasta kotikasvatuksesta kiinni mutta eineksiin tai muihin valmisruokien turvaudumme todella harvoin.
Liikunta oli unohtunut muuttaessamme Pirjolaan. Talon remontti ja muut murheet veivät osan yöunista. Paino ei kuitenkaan noussut vaan laski hissukseen ja se riitti siinä tilanteessa.

Vuonna 2013 odotin ja meille syntyi toinen poika. Lapsiveden määrä oli normaali, sokerit mallikelpoiset, masussa kasvava poika iso. Kiloja kertyi 16. Olin tyytyväinen. Poika syntyi sektiolla joulukuussa 2013. Vauva-aika oli ihanaa ja rentoa kotona puuhastelua. Kauheasti teki mieli leipoa koska onnellisena tekee mieli kahvia ja pullaa;) Toukokuussa 2014 huomasin painoni olevan 92,5kg!!! Viisikiloa vähemmän kuin synnytyssairaalaan mennessä. Kesäkuun alussa plakkariin pamahti 33 vuotta. Jotain oli tehtävä.



Jatkuu....

.                                                                      .anna.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti