keskiviikko 11. marraskuuta 2015

Vuoden viimeiset sisustus hankinnat.

Vuosi alkaa vetelemään viimeisiään. Minun tämän vuoden sisustus dilemma on selkeästi ollut ruokailuhuone. Olen useammasskin postauksessa puuhastellut milloin minkäkin projektin parissa mm. täällä.
Olemme hioneet ja maalanneet ovia, vaihtaneet ruokapöydän, sisustaneet kahvinurkkausta, olen maalannut seinät ja käsitelleet liukuovet liitutaulumaalilla. Mallasimme myös eteiseen tarkoitettua IKEA:n Lohals mattoa, Linie Desingin Asko Mixediä, Asensimme Artekin hyllyt ja Hankimme Tori.fi:stä Linnarp vitriinin. Aika paljon siis kaikkea pientä kivaa.

Ruokailuhuoneessa pyörimiseen on myös syynsä. Huone on pimeä ja ehjiä seiniä on nolla. Huone asettaa tällaiselle harrastelija-sisustajalle haasteensa. Olen myös joutunut ojasta allikkoon maali valinnassa. Rakastuin suuresti Country Frenchin Minttu sävyyn ja olisin ollut valmis maalaamaan sillä vaikka koko talon. Onneksi en tehnyt niin. Maali on lapsiperheeseen, ainakin meidän tahmatassuille sopimaton pintakäsittely. Maali imee kaiken eikä puhtaaksi saa ellei pyyhi koko maalia pois.

Jos huoneeseen tulvisi valoa muualtakin kuin kirkasvalolampusta maalaisin huoneen ehdottomasti joksikin saven ja mudan värin sekoitukseksi mutta kun ei niin ajattelin kokeilla alla olevassa kuvassa olevaa sävyä.



Maali on Farrow & Ball ja sitä saapi tilaamaalla Länna Möblerista.




Ja aion palata vanhaan unelmaani myös matto osastolla ja tilata samaan syssyyn Linie Desingin Justin Grey maton. Se on ehdottomasti kaunein matto jonka olen nähnyt vuosiin. Olen siirtänyt maton tilaamista hänen hintavuuden vuoksi mutta nyt olen valmis. Veronpalautukset, moro!


.anna.


4 kommenttia:

  1. Mäkin ihastuin tuohon mattoon! Wow! Ja apua, mä en tiennytkään, että noita maaleja saa tilattua Suomeen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Justin on IHANA!!!!! Olen useamman kerran tilaillut Länna Möblerista ja oikein on ollut sujuvaa ja kivaa palvelua. Sieltä siis vaan jos ei siis SUOMALAISESTA kivijalkakaupasta löydy.

      Poista
  2. Mätkyt, moikka vaan... :D
    ERITTÄIN hyviä sävyjä ainakin näin ruudulta katseltuna nuo Farrow & Ballit! Tyydyttäisi meikäläisenkin vihreän himoa :) Oliko sulla noista jotain värimalleja vai tilaatko rohkeasti vain näyttökuvan perusteella?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. VOIKKARI <3 Sävyt on Farrow & Bellillä ihania. Kaikissa on mielestäni sellanen kiva tvisti. Ne talat ja suditkin on niin herkullisia että maalaaminen sujuu varmaan tuostanoin. Olen katsonut kolmelta eri näytöltä ja olen aika luottavainen tuohon omaan värisilmään =)

      Poista